specialisaties van Ventura Tuning

Waarom een motor op de straat afstellen.

waarom Fijnafstelling formule 1 motor.

Een formule 1 motor wordt in een Gerobotiseerde testopstelling in de fabriek getest en afgesteld zodat hij onder veelzijdige situaties goed funtioneerd. Het probleem is om de koeling (rijwind) net zo te krijgen als in de praktijk en ook de dynamische weerstand(downforce bijvb)is heel moeilijk precies te copieren. Vandaar dat ook iedere race de motor op het circuit aan de downforce en de buitentemperatuur geheel opnieuw wordt afgesteld voor echt het Beste resultaat.

Een vermogenstestbank waar straat auto,s op worden getest ook wel Dyno bank genoemt is veel simpeler dan een gerobotiseerde testopstelling in de fabriek. Rijwind koeling geeft een groot probleem en vaak kan er getest worden tot 150 kilometer per uur omdat anders de motor te weinig koeling heeft en te warm wordt. Na meerdere metingen vlot achter elkaar daald ook nog eens het vermogen.

De vermogentestbanken zijn geschik voor auto's van 1200 tot 1500 PK wat inhoud dat auto,s met 100 PK tot 150 PK het in het bij laag toerental zwaar hebben om de zware rollen binnen de juiste tijd op gang te krijgen. Als je een auto op straat afsteld dan heb je de werkelijke rolweerstand van de weg, je hebt de normale koeling en wij stellen de software niet af met "een caravan er achter van 4000 kilo". Je kunt dus veel eerlijker het opspinnen van de turbo afstellen omdat de situaties veel reeler overeenkomen met uw dagelijkse gebruik. Dit vergt wel veel meer werk maar bij ons draait het om het resultaat dat teld. Zo gaan wij ook met testauto's de A31 op om de uitlaatgastemperaturen en onze mappings te fine tunen en zo te controleren bij max gebruik, immers wij weten dat klanten dat zo af en toe ook doen. Uw auto moet het met onze tuning onder iedere situatie goed doen en dat is een flinke klus. (heel wat anders dan blind een software filetje bakken en plakken en binnen 10 minuten klaar) vandaar ook de verschillen in de prijzen van tuning. Ons standpunt is: Goedkoop is in tuning vrijwel altijd duurkoop.