specialisaties van Ventura Tuning

Chiptuning Volkswagen Polo 1.2 TDI Bluemotion

Chiptuning Volkswagen Polo 1.2 TDI 75PK     Standaard: Ventura:
  Vermogen PK / KW: 75 / 55 96 / 70
  Koppel NM: 180 225
  Topsnelheid km / uur: 173 189
  Acceleratie 0-100 km / uur sec.: 13,9 12,2
  Gem. brandstofverbruik l / 100 km: 3,30 2,87
  Prijs: Van 449 voor o.a.
   
 





                    

Chiptuning Polo 1.2 TDI Bluemotion Commonrail 75 PK 180 NM

Ventura Tuning advanced 3D Chiptuning voor echt het beste resultaat.

Zuinig, zuiniger en zuinigst -> Volkswagen Polo 1.2 TDI Bluemotion

Volkswagen troeft de concurrentie af met de nieuwe Polo 1.2 TDI Bluemotion. De Polo Bluemotion heeft af fabriek 75 PK en 180 NM en een CO2 uitstoot van 87 g/km. Dat is nog eens 20 procent minder CO2 en 0,9 l per 100 km lager diesel verbruik dan de gewone Polo 1.2 TDI. Fabrieks opgave van Volkswagen voor het verbruik van de Polo 1.2 TDI Bluemotion bedragen circa 1 op 33. In de praktijk is het diesel verbruik van de Polo 1.2 TDI toch serieus wat hoger dan de fabrieksopgave die door Volkswagen worden verschaft maar een actieradius van 1.350 kilometer voor de Polo 1.2 TDI Bluemotion is zeer riant. Variabele turbo besturing (AGVR) en de meest moderne techniek maken deze mooie waarden waar. Deze Polo 1.2 TDI Bluemotion motor lijkt niet op de 1.2 TDI motor in de Audi A2, dat is een 4 cilinder en een pompverstuiver motor van de oude generatie.

Commonrail bij de polo 1.2 TDI Bluemotion

De Polo 1.2 TDI Bluemotion beschikt over commonrail inspuiting met Piezo injectoren voor zeer precieze meervoudige inspuitingen en een variabele turbo die zorgt dat dit kleine motortje al vroeg bij de les is. Dit geheel wordt bestuurd door een geheel nieuw Delphi motormanagement (ECU). Verwacht geen wonderen van trekkracht onderin in verband met de emissie eisen en de Bluemotion uitvoering is dat een utopie zonder externe chiptuning van Ventura Tuning.

Versnellingsbak

Om zo veel mogelijk brandstof te besparen zijn ook de overbrengingen van de versnellingsbak langer gemaakt. Zo draait de motor van de Polo 1.2 TDI Bluemotion minimaal toerental en behaald dus maximaal rendement.

Onderstel

De 1.2 TDI Bluemotion uitvoeringen zijn ook allemaal iets verlaagd. Dit verbeterd de luchtweerstand en draagt bij aan de brandstofbesparing. De gril van de 1.2 TDI is ook minder open waardoor weer de aerodynamica wordt verbeterd en meer lucht langs de auto gaat en minder lucht door de gleuven in de gril heen wat weerstand opleverde. Zo merkt u ook dat de fabriek er alles aan heeft gedaan om een zo gunstig mogelijk verbruik te realiseren. 

Motor/Transmissie chiptuning Polo 1.2 TDI Bluemotion Comfort Executive 55 kw

Cilinderinhoud: 1199 cc 
Boring x slag: 79,5 x 80,5
Maximaal vermogen: 75 PK / 55 kW @ 4200 TPM
Turbo/Intercooler: Ja / Nee
Inhoud Brandstoftank: 45 liter
Aandrijving: Voorwiel

Verbruik/Prestaties Polo 1.2 TDI Bluemotion Comfort Executive 55 kw

Buitenrit: 3 liter op 100 KM (fabrieksopgave Volkswagen) 1 : 33
Acceleratie 0 - 100 km/h: 13,9 sec

Overheid stimulering voor zuinige auto’s

De 1.2 TDI Bluemotion is zo zuinig en schoon dat deze auto door de Nederlandse overheid vrijgesteld is van BPM en wegenbelasting. Dit maakt deze toch al zuinige auto zo interessant. Dat het omslagpunt voordeel benzine versus diesel al ligt bij 0 km. Neem daarbij het rijgenot, de trekkkracht, de souplesse van een turbodiesel en maar 1 keer in de 1.350 kilometer te hoeven tanken en u begrijpt al dat de vraag naar deze 1.2 TDI Bluemotion uitvoering de verwachtingen van Volkswagen zelfs overtreffen.

Volkswagen Polo BlueMotion chiptuning: 3,3 l/100 km

Het meest spaarzame model van Volkswagen is de Polo Bluemotion. Hij stond in Genève nog als conceptcar, maar beleeft op de IAA zijn werelddebuut. Met zijn 75 pk sterke 1.2 TDI-motor weet deze een verbruik van 3,3 l/100 km en een CO2-uitstoot van 87 g/km neer te zetten. Dat is nog eens 20 procent minder CO2 en 0,9 l/100 km minder verbruik dan de conventionele Polo 1.2 TDI. Theoretisch moet de auto met zijn 45 liter tank dan ook een actieradius van 1.363 km/t kunnen behalen. De Polo BlueMotion zal leverbaar zijn vanaf begin 2010.

Chiptuning Polo 1.2 TDi met DSG Bak

Helaas deze combinatie wordt momenteel door Volkswagen nog niet geleverd. De DSG bak (7 steps dry) zou voor de Polo 1.2 TDi Bluemotion een geweldige transmissie zijn, zuinig en soepel. Wie weet komt Volkswagen over een tijdje nog met deze optie want vele Polo 1.2 TDi rijders zouden daarin wel interesse hebben.

Chiptuning Polo 1.2 TD Bluemotion Lease Auto

Kan mijn lease auto veilig getuned worden? Ja dat kan! Dagelijks tunen wij vele leaseauto's. Voor de klant is het makkelijk omdat onze professionele tuning binnen 1 minuut weer verwijderd kan worden en de meeste leasemaatschappijen zijn inmiddels met Ventura Tuning wel bekend. Wel is het mogenlijk dat als u melding maakt bij uw leasemaatschappij dat u uw Polo 1.2 Tdi Bluemotion hebt laten tunen dat uw maandelijkse bijdrage omhoog gaat. Jammer, want er wordt dan vanuit gegaan dat u na tuning veel harder/sportiever gaat rijden wat in de praktijk niet het geval zal zijn. De meeste leaserijders willen gewoon graag dat hun Polo 1.2 TDi Bluemotion vanuit onderin beter trekt en net even wat meer pit heeft. De Polo 1.2 TDi Bluemotion getuned is een zeer fijne zuinige auto die prima geschikt is voor dagelijks gebruik.

Rijervaringen van de Polo 1.2 TDI Bluemotion motor

De 3 cilinder 1.2 TDI Bluemotion motor van de Volkswagen Polo heeft onderin zijn toerental zeer weinig trekkracht. Er moet serieus toeren worden gemaakt voordat er wat gebeurd. Daarnaast is de motor origineel af fabriek vrij rumoerig en de verbranding maakt een hard nokkerig geluid (een te arme verbranding). Dit probleem is door middel van chiptuning echt goed te verhelpen. Tevens heeft de motor moeite in hogere versnellingen trekkracht te kort bij laag toerental het duurt dan lang voordat het toerental stijgt en de motor begint pas laat echt te trekken. Door onze tuning is tevens een veel beter brandstofverbruik haalbaar - 25%. U hoeft namelijk niet meer door te trekken tot 3700 toeren, maar kunt na tuning al overschakelen bij 2500 toeren, dit scheelt enorm in het brandstofverbruik. 1: 26 is dan goed haalbaar voor uw Polo 1.2 TDi Bluemotion > (origineel gemiddelt 1 : 21).

Chiptuning Polo 1.2 TDI Bluemotion

Ook voor het nieuwe 1.2 TDI Bluemotion 3 cilinder commonrail wondertje van Volkswagen heeft Ventura Tuning als eerste een perfecte chiptuning ontwikkeld! Onze tuning is reeds uit voorraad leverbaar. Meer trekkracht onderin en een nog iets beter brandstofverbruik was daarbij het uitganspunt. De nieuwe Delphi computer van de 1.2 TDI Bluemotion motor is niet toegankelijk dus software matig tunen in de ECU gaat niet. Daarom heeft Ventura tuning een externe mini computer ontworpen. Geen simpele powerbox maar een hi-tech externe chiptuning computer die eenvoudig en snel (ook zelf) door middel van 8 originele Volkswagen stekkers kan worden aangesloten!

Onze Ventura chiptuning past zowel de injectie duur, de injectietiming, de inspuit diesel curve, de electronisch geregelde turbodruk, turboactiviteit en de koppellimitter aan. Deze revolutionaire chiptuning voor de 1.2 TDI Bluemotion biedt zoveel extra ten opzichte van de originele 1.2 TDI motor dat chiptunen echt een aanrader is. Ondanks chiptuning blijft de strenge uitlaatgascontrole keurig in tact en houdt uw Polo 1.2 TDI Bluemotion een keurige uitstoot. Ook interesse in chiptuning voor uw Polo 1.2 TDi Bluemotion ? Neem dan contact met ons op.

Let op :De Ventura Tuning mini ECU heeft (6 + 2 ) 8 stekkers , er zijn inmiddels ook "hobby" boxjes voor de 1.2 TDi met maar 2 stekkers. Dit geeft absoluut niet hetzelfde vermogen resultaat als onze professionele Ventura Tuning. De kans op roetfilterschade is serieus aanwezig! Ventura Tuning heeft inmiddels mer dan 500 van deze 1.2 TDI motoren succesvol getuned.

13 % Brandstofbesparing kan echt bij een Polo 1.2 tdi Bluemotion motor ?

Hoe kan het nou dat ik nog zuiniger kan rijden met mijn Volkswagen Polo 1.2 TDi Bluemotion? De auto is al zo zuinig. De 1.2 TDi motor heeft origineel in laag toerental amper trekkracht. Dit resulteerd er in dat mensen de motor doortrekken naar een hoger toerental zo'n 3600 / 3750 rpm. Bij deze hogeren toerentallen neemt de wrijving van de zuigers toe ten opzichte van de cilinderwand, de tijd van het verbranden van de diesel wordt steeds korter (u heeft dus meer diesel nodig voor hetzelfde vermogen), het wrijvingsverlies van de krukas (die keert steeds de zuigerrichting om) neemt enorm toe naarmate het toerental stijgt. Als Ventura Tuning uw Polo 1.2 TDi Bluemotion chiptuned kunt u al snel overschakelen bij 2500 toeren en zo tot 25 % brandstof besparen. 1: 26 gemiddeld i.p.v. 1: 21 die uw auto nu origineel gemiddeld haalt, dat is wel 225 KM meer op 1 tank. Zo kunt u de tuning van uw Polo 1.2 TDi Bluemotion snel terugverdienen. Indicatie per voertuig.(als u nu al telkens heel vroeg schakelt dan kan de besparing minder zijn)

Specificaties na toepassing chiptuning Polo 1.2 TDI Bluemotion

Origineel 75 PK en 180 NM
Getuned 95 PK en 220 NM ( meer is technisch mogelijk , maar raden wij niet aan)

Montage Chiptuning Polo 1.2 TDI Bluemotion.

Het monteren van de chiptuning voor uw volkswagen Polo 1.2 TDI Bluemotion is erg simpel en zeker door u zelf te doen. Vele (lease)klanten vinden
dat wel zo prettig omdat de tuning dan snel en eenvoudig tijdelijk verwijderd kan worden tijdens een software update of een garagebezoek. U ontvangt een fullcolor montage handleiding bij onze tuning zodat u door middel van duidelijke foto's prima kunt zien hoe en waar u de 8 stekkers van onze tuning moet plaatsen. Uiteraard kunt u de tuning voor u Polo 1.2 TDI Bluemotion ook bij ons laten plaatsen bij ons hoofdkantoor in Beilen. Ook is het mogelijk om een uitgebreide proefrit te maken zonder aankoopverplichten of kosten voor het testen.

Alle opgegeven waarden op deze pagina zijn ter indicatie. Verschillen per voertuig kunnen andere resultaten laten zien. Wij wijzen u hier vooraf op. Afwijkende waarden zijn geen argument om de tuning ongedaan te maken of om restitutie van het aankoopbedrag te kunnen eisen.